خريد مبلمان اداري جديد براي دفتر كار ميتواند يك روند ساده باشد؛ اگر شما در مورد ويژگيهايي مانند راحتي، ارگونومي و ارزش دراز مدت فكر نميكنيد. اما اگر شما علاقهمند به در پيش گرفتن يك رويكرد دقيقتر هستيد؛ در زير ليستي از پنج سوال كه بايد قبل از خريد مبلمان اداري از خود بپرسيد را مطرح كردهايم. اين سوالات به شما كمك ميكند خريد بهتر و مناسبتري داشته باشيد.
قبل از خريد مبلمان اداري جديد، اين 5 نكته را بررسي كنيد
با مبلمان قديمي چه كار كنم؟
چند كار ساده كه ميتوانيد با مبلمان قديمي انجام دهيد وجود دارد. شما ميتوانيد آنها را به خردهفروشيها يا سمساري بفروشيد. شما ميتوانيد آن را به يك موسسه خيريه اهدا كنيد. شما ميتوانيد آن را بازيافت كنيد. يا حتي ميتوانيد از آن استفاده مجدد كنيد. فارغ از اينكه با مبلمان قديمي خود چكار ميكنيد. مهمترين سوال اين است كه آيا اين مبلمان قابليت بازسازي دارد يا خير. اين سوال را از مشاور دكوراسيون خود بپرسيد و در صورتي كه پاسخ مثبت بود؛ درباره هزينههاي بازسازي و نتيجه نهايي هم سوال بپرسيد.
در عمل شما بايد پاسخ اين سوال را بيابيد كه آيا بازسازي مبلمان اداري قديمي از خريد مبلمان اداري جديد بهينهتر است يا خير.
نوع مبلمان اداري مورد نياز ما چيست؟
در قدم دوم بايد بسنجيد كه به چه نوع مبلمان اداري نياز داريد. نوع وظايف كاركنان شما و به طور كلي موضوع كار شما ميتواند تا حدود زيادي پاسخ اين سوال را بدهد. به عنوان مثال آيا كاركنان شما مدت زيادي را پشت ميز مينشينند؟ يا به دليل ماهيت كار، هر لحظه در حال جابجايي يا ماموريت هستند؟ همچنين در مثالي ديگر به اين فكر كنيد كه آيا فضاي زيادي براي مرتب كردن پروندهها نيازمنديد؟ و يا فرآيند ثبت پروندهها در دفتر شما كاملا ديجيتالي شده است؟ اين نمونه سوالات كمك ميكند كه نيازهاي خاص خود را شناسايي كنيد و با مطرح كردن آن براي متخصص طراحي دكوراسيون اداري، پروژه خريد مبلمان اداري را هدفمندتر به سرانجام برسانيد.
چه جنسي براي مبلمان اداري مناسبتر است؟
اگر در حال خريد صندلي اداري هستيد؛ جنس مناسب به استفاده شما از آن بستگي دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال صندلي براي اتاق كنفرانس هستيد؛ چرم انتخابي شيك و مناسب است. اما اگر شما به دنبال يك صندلي براي كار روزمره هستيد؛ پارچه يك گزينه محبوب است كه پوست را خنك نگه مي دارد. براي مبلمان در نقاط پر جنب و جوش، مانند لابيها يا سالنهاي استراحت، مبلمان وينيل را بررسي كنيد. اين نوع مبلمان دوام خوبي داشته و به راحتي تميز ميشوند.
آيا اين مبلمان اداري راحت است؟
براي پاسخ دادن به اين سوال، ايده خوبي است كه برخي از همكاران صندليهاي مختلف را تست كنند. آنچه براي يك فرد راحت است؛ به چندين چيز مختلف بستگي دارد. از جمله به نوع كاري كه انجام ميدهند يا قد و وزن آنها. البته ارگونومي صندليهاي اداري مانند “پشت سري صندلي عقب، تكيهگاه صندلي، قابليت تنظيم، جاي دست و…” نيز مهم است. بنابراين، خوب است كه با در نظر گرفتن آنچه كه براي همكاران راحت است؛ و همچنين در نظر گرفتن طراحي بر مبناي شيوههاي ارگونوميك، دست به انتخاب و خريد مبلمان اداري بزنيد.
نوع و مدت زمان گارانتي مبلمان مورد نظر چقدر است؟
به دنبال يك شركت معتبر و يك فروشنده قابل اعتماد باشيد. مسئله پشتيباني بعد از خريد و گارانتي محصول در زمينه مبلمان اداري هم بسيار پر اهميت است.
خريد مبلمان اداري جديد براي دفتر معمولا به صورت يكباره انجام ميشود. انتخابهاي شما تاثير زيادي بر محيط دفتر كار، راحتي كاركنان و بهرهوري كلي خواهد داشت. با توجه كافي به اين پنج سوال، ميتوانيد اطمينان حاصل كنيد كه خريد خوبي انجام ميدهيد.
- ۲ بازديد
- ۰ نظر