انتخاب كتابخانه براي دفتر كار

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

انتخاب كتابخانه براي دفتر كار

كتابخانه يكي از مهم‌ترين وسايل در محيط‌هاي اداري است. نوع طرح چوب و رنگ آن، تعداد قفسه‌ها و طرح كلي بايد هوشمندانه انتخاب شود تا علاوه بر زيبايي يك وسيله بسيار كاربردي هم برايتان باشد. براي اين انتخاب مي‌توانيد با كارشناسان متبحر طراحي دكوراسيون مشورت داشته باشيد و در آخر با سليقه خود انتخاب نهايي را انجام دهيد.
شايد براي انتخاب كتابخانه دچار سردرگمي شويد؛ طبيعي است. شما بايد سبك دكوراسيون خود را درك كنيد. اگر دكوراسيون فضاي شركت شما مدرن و امروزي باشد، انتخاب كتابخانه به سبك ديگر چندان جالب از آب در نمي‌آيد.
نكته بعدي كه بايد به آن توجه كنيد انتخاب رنگ كتابخانه است. اين موضوع بستگي به آن دارد كه بخواهيد كتابخانه را در چه فضايي قرار دهيد. اگر قرار است اين كتابخانه در اتاق كارمندان باشد، براي ايجاد روحيه بهتر مي‌توانيد از رنگ‌هاي فانتزي براي دكوراسيون و كتابخانه استفاده كنيد. اما اگر اين كتابخانه قرار است در اتاق مديريت در كنار مبلمان اداري باشد اين ريسك را نكنيد. بهتر است از رنگ‌هاي قهوه‌اي يا خاكستري و يا رنگي استفاده كنيد كه با ديگر وسايل اين اتاق همخواني و تناسب داشته باشد.
بعد از انتخاب، به نظم كتابخانه توجه ويژه‌اي داشته باشيد. يك كتابخانه شلوغ و بي نظم نه تنها زيبا نيست بلكه براي پيدا كردن كتاب مورد نظر نيز شما را به دردسر مي‌اندازد.همچنين اگر جنس آن از چوب است بايد مراقب باشيد كه در كنار حرارت شومينه و شوفاژ قرار نگيرد. حرارت باعث مي‌شود عمر كتابخانه چوبي شما كم شود.

انتخاب كتابخانه دفتركار

 

چه كتابخانه اي براي محل كار انتخاب كنيم؟

در هر فضايي تعدادي وسايل داريم كه مي‌خواهيم در معرض ديد نباشند. اگر در فضاي مورد نظر كمدي براي پنهان كردن اين وسايل خود نداريم مي‌توانيم در انتخاب كتابخانه دقت بيشتري داشته باشيم. كه قسمتي از آن به صورت شيشه‌اي نباشد. اما اگر وسايل ما نياز به امنيت بيشتر هم داشته باشد بايد سعي كنيم كتابخانه‌اي را انتخاب كنيم كه يك قسمت آن داراي كليد و قفل باشد.
اما ممكن است تنها به يك كتابخانه ساده براي نگهداري منظم كتاب‌ها نياز داشته باشيد. در اين صورت ديگر مهم نيست كه كتابخانه شما داراي قفل باشد و يا همه قسمت‌هاي آن با شيشه در معرض ديد نباشد.
براي مثال گاهي شما نياز به يك استند كوچك چوبي براي اتاق انتظار داريد. اين استند بايد چند طبقه بسته به نياز و سليقه شما باشد و براي در دسترس بودن كتاب و مجلات بدون شيشه و درب طراحي مي‌شود.
اما براي چيدمان كتابخانه لازم نيست آن را پر از كتاب و مجله كنيد. اين كار بايد با هدف افزايش مطالعه و نظم در محيط انجام شود. اما براي جنبه زيبايي آن نيز مي‌توانيد قدم‌هايي برداريد. قسمت‌هايي از كتابخانه را مي‌توانيد با وسايل دكوري زيبا كنيد.

نحوه انتخاب كتابخانه متناسب با دكوراسيون اداري

فضاهاي اداري معمولا با تغييرات زيادي روبرو است. زياد يا كم شدن نيروها، تغييرات دكوراسيون بخشي از اين تغييرات است. بنابراين بايد براي جابجايي وسايل سنگين از همان ابتدا فكر چاره باشيم. بهتر است براي انتخاب كتابخانه كمي بيشتر دقت كنيم. چرا كه به تنهايي از پس وزن سنگين آن برنمي‌آييم. بنابراين من به شما پيشنهاد مي‌كنيم كتابخانه‌اي را انتخاب كنيد كه قابليت حمل آسان داشته باشد. قسمت زيرين اين كتابخانه مي‌تواند داراي چرخ‌هايي براي جابجا شدن باشد.
امروزه براي طراحي وسايل از جنس‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود. اما تا اسم كتابخانه به گوشمان مي‌خورد ناخداگاه فكرمان به سمت يك كتابخانه از جنس چوب مي‌رود. اما قرار نيست تا ابد براي استفاده بشر، تعداد زيادي درخت قطع شود. كتابخانه‌هايي از جنس فلز و پلاستيك مقاوم نيز وجود دارند كه داراي طراحي منحصربه‌فردي نيز هستند. رنگ اين كتابخانه‌ها را مي‌توانيد بر اساس رنگ ديگر وسايل انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.