ابعاد استاندارد ميز كنفرانس

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

ابعاد استاندارد ميز كنفرانس

ابعاد استاندارد ميز كنفرانس

ميز كنفرانس نوعي ميز اداري است كه كاربرد متفاوت‌تري دارد. شما اين ميز را براي اتاق كنفرانس سفارش مي‌دهيد. در اين اتاق تصميمات بزرگي براي رشد برند و سازمان خود مي‌گيريد. پس بهتر است ميزي را انتخاب كنيد كه مناسب برند شما باشد.
اما قبل از انتخاب بايد از استاندارد ميز كنفرانس و ويژگي‌هاي آن باخبر باشيد. اما اين انتخاب بستگي به عوامل بسياري دارد. افرادي كه در شركت شما كنفرانس برگزار مي‌كنند چه افرادي هستند؟ آيا از كارمندان شركت هستند يا دائما از تيم خارجي براي شركت در كنفرانس خود دعوت مي‌كنيد؟ پس علاوه بر توجه به استاندارد ميز بايد به كاركرد آن در شركت خود نيز توجه داشته باشيد.
زماني كه تمامي استانداردها در  طراحي دكوراسيون اداري يك محيط كاري به كار گرفته شود، تاثير مثبت آن بر روي روند كاري سازمان قابل مشاهده است. لازم نيست عده‌اي از كارمندانتان در هر جاي شركت براي برقرار جلسه جمع شوند و نظم شركت را بر هم زنند. زماني كه براي اين موضوع فكر چاره‌اي داشته باشيد به داشتن يك اتاق كنفرانس خوب فكر مي‌كنيد.
ميزهاي كنفرانس در هر ابعادي كه بخواهيد توليد مي‌شوند. اما به صورت كلي استاندارد ميز كنفرانس در ابعاد خاصي تعريف شده است. استاندارد ميز كنفرانس از 2 نفره شروع مي‌شود. بله دو نفر هم مي‌توانند با هم جلسات كنفرانس برگزار كنند اما به شكلي متفاوت‌تر. پس اين ميز براي اتاق كنفرانس از 2 نفره آغاز و با مضربي از 2 بزرگ‌تر مي‌شود. در واقع ميزهاي 4، 6، 8، 10 و … ابعاد استاندارد ميز كنفرانس است كه در شكل‌هاي متنوعي ساخته مي‌شوند. انتخاب ابعاد ميز بستگي به اين دارد كه چه تعداد افرادي هر بار در جلسات شما حضور دارند. اگر تعداد اين افراد زير 5 نفر است لازم نيست يك ميز كنفرانس 40 نفره سفارش دهيد و هزينه زيادي بابت آن بپردازيد. يا حتي برعكس اين موضوع صادق است. وقتي تصميم به پرداخت هزينه براي داشتن ميز كنفرانس داريد بايد تعداد بيشتر و ابعاد بزرگتري از تعداد نفرات شركت كننده در جلسات در نظر بگيريد. اگر شركت شما در حال پيشرفت باشد قاعدتا تعداد نيروي انساني شما هم افزايش مي‌يابد.

 

ميز كنفرانس را بر اساس متراژ فضا انتخاب كنيد

قبل از سفارش ميز كنفرانس بايد فضاي اتاق كنفرانس را در نظر بگيريد. بايد بدانيد كه در اين متراژ ميز چند نفره قرار مي‌گيرد. اگر تشخيص اين كار برايتان كمي مشكل است بايد با كارشناسان مربوط مشورت كنيد.
بايد به اين نكته توجه كنيد كه با انتخاب هر نوع ميز اداري و صندلي، بايد فضايي هم در دور تا دور ميز براي رفت و آمد در نظر بگيريد. شايد لازم باشد ميز كنفرانسي را انتخاب كنيد كه امكان پذيرايي هم داشته باشد. ميزهاي كنفرانس پذيرايي طراحي آنان به گونه‌اي صورت گرفته كه براي قرارگيري وسايل پذيرايي مناسب باشند. براي مثال بخش مجزايي در وسط ميز را براي پذيرايي طراحي مي‌كنند.

آگاهي از استاندارد ميز كنفرانس و صندلي آن

زماني كه ميز كنفرانس مورد نظر خود را سفارش داديم حال بايد بدانيم صندلي‌هاي متناسب با اين ميز كدامند. بسياري از مراكز فروش مبلمان اداري شما را در اين امر راهنمايي مي‌كنند. اما بايد مولفه‌هاي زيادي را در نظر بگيريد. در اين موضوع بايد حتي به دسته صندلي هم توجه كنيد. اين صندلي بايد ارگونوميك باشد. شايد يك جلسه كنفرانس ساعت‌ها طول بكشد، در اين ساعت افراد حاضر در جلسه نبايد احساس خستگي يا نارضايتي از جاي نشستن خود داشته باشند. صندلي نامناسب آنان را خسته مي‌كند و ممكن است اين خستگي در ادامه كنفرانس تاثير بگذارد و باعث شود نتيجه دلخواه را از ساعت‌ها تلاش خود نگيريد. جنس كار شده پشتي و روي صندلي ترجيحا بايد از جنس چرم باشد تا در هنگام نشستن احساس راحتي به افراد دهد. همچنين صندلي ميز كنفرانس ارگونوميك بايد قابليت تنظيم داشته باشد، يعني هر شخصي بتواند با توجه به قد خود، ارتفاع صندلي را تنظيم كند. در اين صورت افراد با نشستن بر روي صندلي پيش از شروع كنفرانس بر طبق قد خود تنظيمات را انجام مي‌دهند و آماده برگزاري كنفرانس مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.