چند روش براي داشتن ميز اداري مرتب

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چند روش براي داشتن ميز اداري مرتب

مرتب بودن وسايل روي ميز اداري به اندازه نظافت آن مهم است. شلوغ بودن محيط دائما حواس شما را پرت خواهد كرد. نظم ميز كار در شركت باعث مي‌شود نگاهتان درگير وسايل نشود. البته تاكيد ما بر اين نيست كه تمامي وسايل خود را از روي ميز حذف كنيد. شما بايد وسايل مورد نياز و ضروري خود را بر روي ميز داشته باشيد. اما نحوه چيدمان آن بايد به گونه‌اي باشد كه در عين مرتب بودن، تمركز شما را از بين نبرد. انتخاب يك دكوراسيون اداري خوب در اين موضوع به ما كمك مي‌كند. براي داشتن يك ميز اداري مرتب راه سختي در پيش نداريد.
دكوراسيون‌هاي اداري از رنگ و نوع مختلف بهره مي‌گيرند تا فضاي مناسب براي محيط كار شركت ما بسازند. در صورتي كه انتخاب ما از طرح صحيح نباشد، حس نامرتبي به مخاطب مي‌دهد. اگر به طور كلي بخواهيم اين موضوع را روشن سازي كنيم، دكوراسيون‌هاي ساده و مينيمال حس مرتب بودن بيشتري به ما القا مي‌كند. يك فضاي كاري پر زرق و برق با وسايل به اصطلاح سلطنتي را در نظر بگيريد. چشم شما مدام به دنبال زوايا مي‌چرخد تا يك ارتباط بين دكوراسيون برقرار كند. اما در مقابل فضاهاي مينيمال هم در ذهن خود متصور شويد؛ اين فضاها به دليل سادگي در طراحي، با يك نگاه آرامش را دريافت مي‌كنيد و زياد درگير پيچ و خم زواياي وسايل نمي‌شويد. تمركز در اين فضاها به راحتي حفظ مي‌شود.

 

ميز اداري مرتب

چرا ميز اداري مرتب در محيط كار اهميت دارد؟

به گفته روانشناسان ميز كار بخشي از شخصيت شما را نشان مي‌دهد. ميز اداري نامرتب، ميزان آشفتگي ذهني يك فرد را نشان مي‌دهد.
اما اگر از همه اين ها هم بگذريم جنبه خوبي از نظر مدير عامل شما نخواهد داشت. آنان علاقه دارند كارمندان منظم را در شركت خود ببينند. افرادي كه سر وقت مي‌آيند و سر وقت كار خود را تحويل مي‌دهند، با يك نگاه به ميز كار آنان، نظم ذهني و رفتاري آنان را احساس مي‌كنند.
اين كار باعث صرفه جويي در وقت شما مي‌شود. براي مثال اگر همه روزه چندين بار به دفترچه و خودكار خود نياز داريد، لازم نيست براي پيدا كردن اين وسايل دچار دردسر شويد و از ميان چندين وسيله به دنبال آن باشيد.
براي مرتب بودن هميشه جاي خالي انرژي گياهان احساس مي‌شود. يك گلدان جمع و جور براي ميز اداري مرتب خود خريداري كنيد. رنگ گلدان را متناسب با رنگ وسايل و چوب ميز انتخاب كنيد.
زماني كه هر روز صبح بعد از سپري كردن مسيري از منزل به سمت محل كار حركت مي‌كنيد، اولين جايي كه بايد وسايل خود را آماده كنيد پشت ميزتان است. پس اگر با يك ميز اداري مرتب روبرو شويد، انرژي شما در هنگام صبح هدر نمي‌رود و يك صبح عالي براي شما رقم مي‌خورد.

اما چگونه يك ميز مرتب داشته باشيم؟

كار سختي نيست. همان‌طور كه گفتيم در ابتدا نظافت و تميزي ميز شما اولين قدم است. اگر ميز شما از جنس چوب است و لكه‌هاي چربي بر روي آن ريخته شده است، براي پاكسازي آن از الكل سفيد استفاده كنيد. براي اين روش حسابي مراقب باشيد. براي مثال اگر ميزتان در كنار شومينه است پيشنهاد مي‌كنيم از اين روش استفاده نكنيد. از پاك كننده‌هاي ديگر كه در محتويات آن الكل ندارد استفاده نكنيد.
تمامي وسايل خود را از روي ميز جمع كنيد. ميز كاري خود را با تميز كننده مخصوص تميز و ضدعفوني كنيد. سپس هر كدام از وسايلتان هم دستمال بكشيد و غبار زدايي كنيد. سپس دوباره آن‌ها را بازبيني كنيد. وسايل ضروري را بر روي ميز با نظم بچينيد. و وسايلي كه هر روز به آن نياز نداريد را داخل كمد يا كشوي خود بگذاريد. اگر براي خريد وسايلي مي‌خواهيد اقدام كنيد به هارموني رنگ وسايلتان دقت كنيد.
شما در نهايت يك ميز اداري مرتب پيش روي خودتان داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.