دليل اهميت مبلمان اداري در دفاتر كار

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

دليل اهميت مبلمان اداري در دفاتر كار

مبلمان اداري يك جزء كليدي در طراحي دفاتر اداري هستند. اگر شما قصد استفاده از مبلمان اداري در دكوراسيون دفتر خود داريد و يا به فكر خريد مبلمان جديد براي ارتقاي كيفيت دفتر كار خود هستيد، اطمينان از انتخاب مبلمان مناسب تصميمي است كه بايد با دقت گرفته شود.

خوب، در انتخاب مبلمان اداري بايد به چه عواملي توجه كنيد؟

برخي از صاحبان كسب و كار بر اساس قيمت مبلمان موردنظر خود را انتخاب مي كنند و ارزان ترين مسير را بدون در نظر گرفتن ويژگي هاي مهم مبلمان  انتخاب مي كنند. با توجه به اينكه اكثر كارمندان اكثر زمان خود را در محل كار و در پشت ميز كار خود مي گذرانند، اين امر حائز اهميت است كه نيازهاي آنها را در نظر بگيريد. نيازهاي افراد مختلف متفاوت است، اما شما به احتمال زياد مي توانيد يك سري نيازهاي مشترك را بين آنها بيابيد: راحتي، زيبايي، كاربردي بودن و دوام.

 

اهميت مبلمان اداري

راحتي

مهم ترين و اولين عاملي كه در زمان انتخاب مبلمان اداري بيايد به آن توجه كنيد، راحتي است. شما مبل و يا صندلي كه بر روي آن احساس راحتي نمي كنيد را قطعا براي خانه خود خريداري نمي كنيد، پس چگونه كارمند شما مي توانند راضي باشند بين 5 تا 10 ساعت از وقت خود را به صورت روزانه بر روي چنين صندلي هايي صرف كنند! صندلي هاي اداري تنها اقلامي نيستند كه بايد راحت باشند. ميزها نيز به همين اندازه مهم هستند. ميزها همچنين بخش اصلي ديگري از مبلمان هستند كه فضاي اداري شما را تشكيل مي دهند.

به همين دليل شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه اين اقلام نيز راحتي كارمندان شما را تامين مي كنند، به اين معنا كه هنگام انتخاب ميز اداري بايد به عواملي از قبيل قابليت تنظيم ارتفاع، ميزهاي ثابت يا متحرك توجه كنيم و مطمئن شويم كه كارمندان در هنگام كار راحتي كافي را دارا مي باشند. جنبه ديگري از راحتي مبلمان، ارگونومي آنها است. مبلمان ارگونوميك براي كاهش اثرات منفي مبلمان استاندارد طراحي شده اند، به عنوان مثال آنها به مسائل مربوط به سلامتي مانند كمر درد در طراحي خود پرداخته اند و سعي كرده اند كه يك موقعيت خوب براي جلوگيري از وقوع اين وضعيت را براي كاربران ايجاد كنند.

زيبايي شناسي

امروزه با افزايش جمعيت كارمندان در ادارات، پرداختن به مسائل مربوط به زيبايي شناسي در دكوراسيون اداري حائز اهميت شده است. در كنار نياز به راحتي، مبلمان در حال حاضر بايد جلوه زيبايي نيز داشته باشند، اين به اين معني كه از رنگ هاي مختلف و يا يك طراحي شيك در ساخت آنها استفاده شده باشد. كارمندان شما تنها كساني نيستند كه بايد ظاهر مبلمان را دوست داشته باشند. مشتريان، تامين كنندگان يا شركاي تجاري شما نيز هنگاميكه از دفتر شما ديدن مي كنند، اگر به درستي انتخاب كرده باشيد، مبلمان بايد اولين چيزي باشد كه توجه آنها را جلب مي كند. مبلمان اداري فقط هويت برند شما را به بازديدكنندگان نشان نمي دهند، بلكه بر روي آنها تاثير مي گذارند.

براي انتخاب مبلمان اداري مناسب براي دفتر كار خود، در مقاله بعدي همراه ما باشيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.