ارائه ايده طراحي دكوراسيون اداري براي شركتهاي كوچكتر و طراحي دفتر كار آنها، ميتواند يك چالش جالب باشد. اين چالش وقتي پر رنگتر ميشود كه تيم بودجه زيادي هم براي اين كار در نظر نگرفته باشد. در اين نوشته وبسايت سامانه ساز فرابين، ايدههايي را در اين زمينه با شما مطرح ميكنيم؛ كه در نظر گرفتن آنها ميتواند روشهاي خلاقانه بهتري را براي طراحي دكوراسيون اداري در اختيار شما بگذارد.
يك دفتر كوچك نبايد خسته كننده باشد
مهمترين نكته اين است كه دفتر كار بايد الهامبخش خلاقيمت و افزايشدهنده بهرهوري كاركنان باشد. پس در قدم اول و هنگام انتخاب ايدههايي براي طراحي دكوراسيون اداري دفتر كار خود، اين نكته را اولين عامل بررسي و امتياز دهي به هر ايده قرار دهيد.
اضافه كردن شخصيت به مبلمان اداري
ممكن است مبلمان اداري شما ويژگي خاصي از نظر طراحي نداشته باشد. اين مشكل مسئلهاي معمول در طراحي مبلمان ارزان قيمت است. راه حل پر هزينه اين است كه يك دست مبلمان اداري بهتر و طبعا گرانتر بخريد. اما راه حل كم هزينه اين است كه با استفاده از تزئينات خاصي مبلمان اداري خود را داراي شخصيت و مفهوم كنيد. استفاده از عناصري مثل تابلوهاي خلاقانه در اين زمينه ميتواند بسيار موثر باشد.
البته در كنار اين كار افزودن يك المان خاص به صورت محدود، ميتواند به مجموعه مبلمان قديمي شما شخصيت بهتري بدهد. به عنوان مثال قرار دادن يك مبل راحتي دو نفره در گوشهاي از سالن و در كنار ميزهاي كار، ميتواند ايده جذابي باشد.
فراتر از آب سرد كن فكر كنيد
يكي از راه هاي ايجاد انرژي در طراحي دكوراسيون اداري دفاتر كار كوچك استفاده از ابزارهايي براي سرگرمي و خلاقيت مشترك است. به عنوان مثال يك دستگاه اسپرسو هم كاربردي است و هم خلاقانه. در اين زمينه همچنين ميتوان از بازيهاي ساده فكري مثل برج هيجان، فوتبال دستي و… نيز بهره برد.
استفاده از طراحي باز در دكوراسيون اداري
يك ايده طراحي دكوراسيون اداري كه بسيار موثر است؛ استفاده از طراحي به سبك باز است. منظور از سبك باز ايجاد فضاي اشتراكي كار براي كارمندان است. به نوعي كه ميز كارمندان در مجاورت يكديگر و در فضاي مشتركي قرار داشته باشد. فضاي باز اجازه تعامل بيشتري به كاركنان ميدهد؛ و در فضاهاي كوچك امكان بهره بردن از مشاعات بيشتر را ممكن ميكند. همچنين ويژگي ديگر طراحي فضاي قبليت استفاده از ابزارهايي مثل برينتر، اسكنر و… به صورت مشترك است.
تجديد نظر در اتاق كنفرانس
دفاتر شركتهاي كوچك ممكن است فضايي اختصاصي براي اتاق كنفرانس نداشته باشند. اما به هر طريق ايجاد فضايي براي برگزاري جلسات از مهمترين نيازمنديهاي يك شركت است. اگر ميزان فضاي اداري به شما اجازه داشتن اتاق كنفرانس اختصاصي را نميدهد؛ بهتر است يك ميز گرد را در گوشهاي از فضاي عمومي شركت قرار دهيد. قرار گرفتن تخته وايت برد در كنار ميز كنفرانس نيز ميتواند در بهبود روند كاري شركت موثر باشد و محلي براي ارائه ايدههاي خلاقانه دكوراسيون اداري شود.
در نهايت فراموش نكنيد كه فقط اين دليل كه شما يك ساختمان ده طبقه براي شركت خود نداريد؛ نبايد مانع از اجراي ايدههاي خلاقانه شود. بخصوص كه كوچكي فضا بايد بتواند ميزان خلاقيت شما را افزايش دهد. پس اگر چيزي درست كار نميكند و بازخور مناسبي ندارد؛ تعلل نكنيد و روشهاي ديگر را امتحان كنيد تا در نهايت به آنچه ميخواهيد دست يابيد.
- ۳ بازديد
- ۰ نظر