با ۴ نوع ميز اداري غيرمعمول و عجيب آشنا شويد

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

با ۴ نوع ميز اداري غيرمعمول و عجيب آشنا شويد

ميز اداري

طرح‌هاي خلاقانه و مفهومي هميشه فاصله زيادي با تبديل شدن به محصولات مصرفي و مورد پذيرش جامعه دارند. در زمينه دكوراسيون اداري نيز يكي از محصولات مورد توجه طراحان ميز اداري است. در اين مقاله وب‌سايت سامانه ساز فرابين مي‌خواهيم شما را با 4 نوع ميز اداري غير معمول و عجيب آشنا كنيم. ميزهايي كه شايد به زودي بخشي از مبلمان اداري دفاتر كار شوند. اين طرح‌ها به دنبال طراحي ميزهايي براي صرفه‌جويي در فضا و بهبود كارايي هستند.
انتخاب نوع ميز اداري ممكن است يك تصميم بزرگ به نظر نرسد؛ اما از طرفي آنها مي‌توانند بخشي جدايي‌ناپذير از فضاي كاري هر شركت باشند. بنابراين اگر مي‌خواهيد يك محيط كار ايجاد كنيد كه كمي متفاوت از موارد معمول باشد؛ بدانيد كه ميزهاي‌تان حتما نبايد از نمونه‌هاي كلاسيك انتخاب شود. پس همراه ماه نگاهي به اين گزينه‌هاي ميز اداري غيرمعمول بيندازيد.

 

صرفه‌جويي در فضا و بهبود كارايي با ميز اداري غيرمعمول

ميزهاي ايستاده

اگرچه ممكن است بي‌خطر به نظر برسد؛ اما نشستن براي مدتي طولاني مي‌تواند براي سلامتي شما مضر باشد. كساني كه بيشتر زمان روز را بر روي صندلي مي‌نشينند؛ در معرض خطر ابتلا به بيماري‌هايي مانند ديابت نوع 2، مشكلات قلبي و روده بزرگ و سرطان پستان قرار مي‌گيرند. نشستن در بخش عمده‌اي از روز همچنين مي‌تواند بر روي اميد به زندگي تأثير بگذارد. با توجه به مطالعه‌اي كه در سال 2012 توسط Open BMJ انجام شد؛ آمريكايي‌ها تنها با محدود كردن زمان نشستن خود به سه ساعت در روز مي‌توانند دو سال به طول عمر خود اضافه كنند.
با توجه به اين حقيقت، ميزهاي ايستاده در حال تبديل شدن به يك روند رايج، نه تنها در ميان غول‌هاي تكنولوژي مانند فيس‌بوك بلكه در ميان مدارس مختلف اعم از ابتدايي تا سطح دانشگاهي هستند. بعضي از ميزها مي‌توانند از حالت نشسته به حالت ايستاده تغيير حالت دهند. در حالي كه برخي از آنها با گزينه‌هاي قابل تنظيم ارتفاع همراه هستند. شما مي‌توانيد براي ايجاد يك محيط اداري سالم‌تر، از اين مدل ميز اداري غيرمعمول در دفتر كار خود استفاده كنيد.

ميز تردميل

خب بايد گفت اين نوع ميز اداري غيرمعمول واقعا در محصولات مبلمان اداري عجيب است. با اعمال تغييراتي در ميزهاي ايستاده، ميزهاي تردميل ساخته مي‌شود. ميزهايي كه به سلامت بيشتر كاركنان منجر مي‌شود؛ چراكه به آنها اجازه مي‌دهد در حين كار ورزش نيز كنند. اين ميزهاي مخصوص به گونه اي طراحي شده‌اند كه خيلي قوي و محكم نيستند؛ و تنها اجازه مي‌دهند در سرعت‌هاي 1 تا 2 مايل در ساعت قدم بزنيد. اما با همين سرعت نيز پس از مدتي به نفس‌زدن خواهيد افتاد. به علاوه مزاياي ديگري نيز براي استفاده از اين نوع ميز اداري وجود دارد. به گزارش فوربس از كيت تيلور، “ايستادن در مقابل كسي كه در حال راه رفتن در سر جاي خود است در حالي كه حدود يك و نيم فوت بالاتر از شما قرار دارد؛ يك موقعيت منحصر به فرد و عجيب است.

ميزهاي آينده؟

منظور از ميزهاي آينده ميز مشخص و خاصي نيست. در واقع هر طرحي كه پا را از استانداردهاي معمول فراتر بگذارد؛ و ويژگي‌هايي جديد در شكل و كاربرد ارائه دهد؛ يك ميز اداري غيرمعمول براي آينده ناميده مي‌شود.
به عنوان مثال ميز امگا از Atomare، يك ميز اداري شيك و ساده است، با سطح نارنجي رنگ و انحناهاي سفيد كه يادآور خط توليد اپل است. گزينه ديگر ميزهاي اداري آينده ميز Luna توليد شده توسط شركت ايتاليايي Uffix است. طراحي فضايي اين ميز اداري داراي يك پايه منحني است؛ كه در رنگ‌هاي سياه، قرمز يا خاكستري با سطح شيشه‌اي عرضه مي‌شود. گزينه‌هاي هنري‌تر، مانند Boabab يك ميز طراحي شده از جنس فولاد ضد زنگ رنگي است؛ كه توسط Max Ingrand طراحي شده است. اين ميزهاي غيرمعمول مي‌توانند به شما ايده‌هايي براي ارتقاي دكوراسيون اداري محيط‌هاي تان بدهند و تفاوت‌ها را رقم بزنند.

صرفه‌جويي در فضا

يك ميز جديد اداري، كه در آن پوشه ها و فايل ها معمولا بر روي ميز و در نزديكي چشم كارمندان قرار مي‌گيرند؛ اخيرا معرفي شده است كه در حال حاضر در حال توسعه مي‌باشد. كل ميز يك واحد يك تكه از چوب خميده است؛ كه داراي قفسه‌بندي در بالاي خود است. بنابراين كارمندان مي‌توانند به سادگي بر روي آنچه كه در مقابل آنها قرار دارد تمركز كنند.
دفاتري كه فضاي زيادي براي قرار دادن ميز ندارند، مي‌توانند از ميز فشرده‌اي كه شركت رومانيايي MTI IMPEX طراحي كرده است استفاده كنند. اين ميز اداري مي‌تواند هنگامي كه به آن نياز نداريد به يك جعبه تبديل شود؛ و فضاي بيشتري را در دفتر شما به وجود بياورد (حتي شما مي‌توانيد در صورت لزوم از ميزهاي موقت استفاده كنيد). همچنين هكلر ديزاين يك طراحي تحت عنوان OneLessDesk ارائه داده است؛ كه مي‌توانيد مجموعه‌اي از ميزها را در زير يكديگر قرار دهيد و در فضا صرفه جويي كنيد؛ و يا براي ايجاد يك ميز بزرگ‌تر آنها را گسترش دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.