۵ طراحي اداري برتر سال ۲۰۱۸

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

۵ طراحي اداري برتر سال ۲۰۱۸

دكوراسيون اداري

از بازسازي موارد رفاهي مخصوص به خانه گرفته تا پيشرفت هاي واقعيت مجازي، در اينجا 5 طراحي اداري برتر را مي بينيم كه در طراحي هاي دكوراسيون اداري سال آينده قرار خواهند گرفت.

در حالي كه برخي از افراد احساس مي كنند كه طراحي اداري و دكوراسيون اداري كمي بيش از حد در حال پر زرق و برق شدن است؛ حقيقت اين است كه ما در دوره‌اي سرشار از پيشرفت‌هاي فناوري و سازندگي براي مبلمان اداري و تسهيلات اداري زندگي مي‌كنيم. اين نوآوري‌ها به ما كمك مي‌كنند تا در مورد مفهوم‌هاي سنتي مربوط به دنياي كار تجديد نظر كرده و آنها را به چالش بكشيم؛ و همچنين تصاوير ذهني خود را در مورد آنها تغيير دهيم. براي مثال، سري اتاقك هاي بسيار ناراحت كننده يا اداره‌هاي خشك با مبلمان چوبي سنگين و پر نقش و نگار. طراحي دكوراسيون اداري آينده را مي توان به صورت مينيمال تعريف كرد يا به شيوه‌اي تجملي طراحي كرد؛ و مي‌توانند در عين حال طبيعي يا رنگارنگ و دست‌ساز يا پيراسته باشند.

اكنون تمركز ما بر اين است كه فضاي كاري را براي همه بهتر كنيم و ارزش افراد را در محيط اداره به رسميت بشناسيم. درونمايه طراحي اداري در سال 2018 “شادابي” است؛ تا فضاي اداري را فراتر از مكاني براي تحمل شرايط قرار دهيم و اداره به محيطي تبديل شود كه در آن احساس سرزندگي و پر تكاپويي كنيم. در ادامه 5 رويه را مي‌بينيم كه در سال بعد انتظار ديدن آنها را داريم.

5 طراحي اداري برتر سال 2018 كه منتظرشان هستيم

 سرسبز كردن اداره در يك سطح جديد

2017 سالي براي معروف شدن عناصر طراحي زيست‌گرايي در اداره‌ها بود. از باغ‌هاي روي پشت بام گرفته تا ويژگي‌هاي مربوط به آب تا جداكننده‌هاي مبتني بر طبيعت كه از بامبو يا چوب معمولي استفاده مي‌كنند؛ طبيعت كارگردان اصلي در مسئله سلامت و رفاه كاركنان بوده است. اين نكته ثابت شده است كه بودن در طبيعت از بسياري از جهات براي داشتن راحتي، خلاقيت، شادابي و سلامتي مفيد است. هم‌اكنون، شركت‌ها در حال استفاده بيشتر از اين موضوع هستند كه فراتر از گياهان ايستاده و راهروهاي شيك باشد. تا بتوانند مفهوم “سبز” را به همه فرآيندهاي خود اضافه كنند. منابع انرژي قابل تجديد براي تامين برق اداره، سيستم‌هاي آب خاكستري، نوسازي سيستم‌هاي پاك‌كننده هوا، آفست كربن، فضاهاي كاملا سبز، غذاها و نوشيدني توليد شده در اداره براي استفاده در كافه، كرايه دوچرخه و ماشين‌هاي الكتريكي براي كارمندان و غيره. همچنين اگر شركت‌هاي بيشتري مسيرهاي مخصوص “جلسات به صورت پياده‌روي” را در طراحي مبلمان اداري خود در نظر گرفتند؛ يا گلخانه و پارك داخلي مخصوص به خود را معرفي كردند؛ اصلا شگفت شده نشويد.

 استفاده از پارچه‌هاي بيشتر در نماي كلي

با گسترش طرح‌هاي كلي مينيماليست و طبيعي يا موثر و ساده، استفاده از پارچه به عنوان يكي از راه‌هاي شاداب كردن محيط اداره‌ها خواهد بود. پارچه‌ها عناصر حسي اتاق را افزايش مي‌دهند؛ و مي‌توانند احساس نوستالژيك خانه مانندي را در دور و بر اداره درست كنند. چيزهايي مانند روكش‌هاي مصنوعي صندلي، پنل‌هاي پارچه‌اي ديواري، قاليچه دستباف و سبدهاي دست‌ساز را در نظر بگيريد.

 اين رنگ‌ها در حال گسترش هستند

Pantone اخيرا هشت رنگ مد روز را براي سال 2018 معرفي كرد؛ كه مي‌توانند مورد استقبال همه قرار گيرند. جاهايي مانند كسب و كارهاي تازه‌كار، برندهاي داراي اصالت زياد يا شركت‌هاي حرفه‌اي از مثال‌هاي آن هستند. چند تركيب رنگ بسيار خوب شامل اين موارد مي‌شوند: رنگ “مبتكرانه”، كه تركيبي از آبي و نارنجي است كه به دور همديگر پيچيده شده‌اند ولي در عين حال شفاف و تازه هستند. اگر برند شما بزرگ است، آن را امتحان كنيد. شركت‌هاي ديگر ممكن است جذب رنگ “ظرافت” شوند، كه از رنگ‌هاي متاليك خنثي ساخته شده است. تركيبي عالي براي منظره‌اي چشم‌گير و در عين حال آينده‌نگرانه. همچنين رنگ “بعيد” فرهنگ شركت را با استفاده از نمايي جهان شمول گسترش خواهد داد. من استفاده از رنگ‌هاي روشن را براي بخش‌هاي نشستن، روكش صندلي‌ها، ديوارها و پوشش كف اتاق‌ها توصيه مي‌كنم. آنها مي‌توانند كارهاي بسياري را انجام دهند.

 بهبود در جزئيات و در دسترس بودن اداره

تعدادي از شركت‌هاي خلاق وجود دارند كه در حال حاضر در حال آزمودن راه‌هايي جديد براي بهبودي دسترسي افراد هستند. مخصوصا آنهايي كه از لحاظ فيزيكي ناتوان هستند. براي مثال Panasonic اخيرا ويلچرهاي خودران را در فرودگاه‌هاي ژاپن معرفي كرد؛ تا قبل از مسابقات المپيك 2020 استفاده شوند. بازديدكنندگان قادر خواهند بود با چند بار زدن دكمه در گوشي‌هاي هوشمند خود يكي از اين ويلچرهاي خودران را احضار كنند. براي افراد ناشنوا،UNI يك دستگاه ترجمه است كه مي‌تواند به كارمندان داراي اين ناتواني كمك كند تا در جلسات شركت كنند؛ و تعاملات خود را با ديگران به پيش ببرند. تا آنجايي كه در مورد مسئله مد روز و طرح حرف بزنيم، ميز اداري مجزا ديگر چندان كاربردي نخواهد بود. ميزهاي قابل تنظيم، صندلي‌هاي قابل تغيير، كتابخانه‌هاي ساكت، دستگاه‌هاي كمكي و غيره از آسان‌ترين چيزهاي ساختني هستند؛ تا اطمينان حاصل شود كه همه كارمندان در محيط خود پويا هستند. معرفي اين محصولات در سطح B2B به ادارات بزرگتر كمك خواهد كرد تا نيازهاي افراد معلول را شناسايي كرده، ارزش بگذارند و آنها را برطرف كنند.

 وسيله‌اي پيشرفته براي كار كردن معرفي خواهد شد

واقعيت و واقعيت مجازي گسترش يافته و به تدريج در حال باز كردن راه خود به سمت جلو هستند. در حالي كه هنوز به نقطه قابل قبولي در پذيرش واقعيت مجازي (VR) نرسيده‌ايم؛ اين مسئله خود را به عنوان منبعي براي آن دسته از كاركنان نشان مي‌دهد كه مي‌خواهند مدل‌هاي توسعه محصولات را نشان دهند؛ فضاي كاري خسته‌كننده خود را سر و سامان بخشند؛ و جلسات گسترده‌اي را با سهام داران ديگر داشته باشند كه در ايالت يا كشورهاي ديگر ساكن هستند. براي تيم‌هاي بازاريابي يا فروش، VR يا AR مي‌توانند معاملات را با استفاده از تماس‌هاي تصويري، آزمايش محصول يا سرويس و كمپين‌هاي مشاركتي به انجام برسانند. همچنين براي مسئله جذب استعداد، تور مجازي به دور اداره در نهايت به يك استاندارد تبديل خواهد شد. سوال بعدي اين است: آيا فضاهايي به صورت مخصوص براي استفاده از VR و AR اختصاص مي‌يابند؟ يا اينكه آنها به نحوي مناسب با هر كار ديگري ادغام مي‌شوند؟ بايد صبر كنيم و ببينيم.

ما در حال ديدن چندين تغيير هيجان‌انگيز در دنياي طراحي دكوراسيون و مبلمان اداري و نحوه كار كردن خودمان هستيم. اينها تنها بخشي از همه قضيه هستند؛ و من منتظر رويدادهاي بعدي هستم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.