۳ طراحي مدرن براي جايگزيني اتاق كنفرانس

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

۳ طراحي مدرن براي جايگزيني اتاق كنفرانس

ميز كنفرانس

با افزايش همكاري در اداره‌هاي مختلف، بايد در مورد طراحي اتاق كنفرانس تجديد نظر كنيم؛ و راه‌حل‌هاي جايگزين معرفي كنيم. بعد از انتشار خبري كه در آن كاركنان Apple تهديد كرده بودند كه به جاي كار كردن در Apple Park ترجيح مي‌دهند استعفا دهند. مي‌توانيم به اين نتيجه برسيم كه فضاي باز اداري ديگر چندان كارساز نيست. اما يكي از چيزهايي كه نمي‌شود از فضاي كار مدرن حذف كرد مسئله همكاري و تعامل است. در واقع همين ضرورت همكاري و خلاقيت مشترك چيزي بود كه شركت‌ها را از سمت كابين‌هاي اداري به سوي فضاي باز سوق داد. انسان‌ها موجوداتي اجتماعي هستند؛ و ما بايد اغلب همديگر را ببينيم؛ تبادل نظر كنيم و همچنين با همديگر تصميم بگيريم تا بتوانيم بهترين كار را براي همه انجام دهيم.
قبلا اتاق كنفرانس و ميز كنفرانس معمولا تنها براي جلسات صبح دوشنبه به كار مي‌رفتند؛ اما امروزه از آنجا كه ميزان كنفرانس براي جلسات، تفكر جمعي، هكاتون‌ها، كنفرانس‌هاي ويديويي، بحث‌هاي گروهي از راه دور و غيره به سرعت در حال افزايش است. جدول زماني اتاق كنفرانس هميشه به هم مي‌ريزد و اين اتاق‌ها ديگر نمي‌توانند پاسخگوي همه باشند.
چگونه مي‌توانيم بدون بازسازي كامل يا ساختن اتاق‌هاي ديگر طراحي دكوراسيون اداري خود را با شرايط جديد وفق دهيم؟ ادارات كنوني سه جايگزين را براي اتاق كنفرانس ارائه داده اند.

 

3 طراحي مدرن كه در حال جايگزيني اتاق كنفرانس هستند

اتاق‌هاي مخصوص ايستادن

ثابت شده است كه نشستن پشت يك ميز به مدت چند ساعت در روز احتمال حمله قلبي و بيماري‌هاي ديگر را افزايش مي‌دهد. براي كاهش اين‌گونه عوارض منفي، اتاق‌هاي مخصوص ايستادن معرفي شدند. اين اتاق‌ها به يك بهانه عالي (و كاربردي) تبديل شدند تا كارمندان بايستند، فعاليت خود را افزايش دهند، اين طرف و آن طرف بروند و در عين مشاركت احساس سلامت بيشتري كنند.
اتاق كنفرانس مخصوص ايستادن معمولا در حاشيه ادارات باز ساخته مي‌شوند؛ و در آنها از ميزهاي بلند، چهارپايه و چندين فناوري براي كنفرانس‌هاي از راه دور استفاده مي‌شود. چنين طرحي همچنين مي‌تواند فضاي بيشتري را در اختيار شركت بگذارد؛ تا از آن براي افزايش فضاي خصوصي كاركنان استفاده كند. استفاده از چندين ميز اداري داراي ارتفاع قابل تنظيم به همراه صفحه‌هاي جداكننده نيز مي‌تواند محيط مناسب و دوستانه‌اي را براي اتاق كنفرانس اداره فراهم آورد.
اتاق‌هاي مخصوص ايستادن براي گروه‌ها و همچنين جلسات كوچك‌تر نيز پيشنهاد مي‌شود كه در عرض يك ساعت تمام مي‌شوند.

 پادهاي پربازده

اتاق‌هاي چسبيده، اتاق‌هاي تماس، اتاقك‌هاي تمركز و… اين نوع اتاقك‌هاي كوچك اسم‌هاي زيادي دارند. يكي از دلايلي كه اين اتاقك‌ها از سال 2008 به محبوبيت رسيده‌اند اين است كه آنها از قانون Goldilocks پيروي مي‌كنند: آنها تقريبا براي همه كارهاي فعاليت‌محور مناسب هستند؛ كه به دو نفر يا بيشتر نياز دارند. اين “اتاق‌هاي كنفرانس كوچك” اغلب چندكاره و گاهي اوقات حتي قابل جابجايي هستند. آنها را مي‌توان با استفاده از مواد اكوستيك طراحي كرد تا صدا را جذب كنند؛ و داراي ميز و نيمكت‌هايي كوچك هستند. همچنين مي‌توان نمايشگرهاي متوسطي را براي كنفرانس ويديويي در آنها پيدا كرد. بعضي از اين پادها از سطوح داراي وينيل، ديوارهاي شيشه‌اي براي نوشتن و طراحي يا رنگ‌هاي پاك‌كردني استفاده مي‌كنند. اين كار به گسترش فضاي فكري از سطوح محدود روي ميز به فضايي گسترده‌تر كمك مي‌كند.
اين پادها راه حلي ايده‌آل براي گروه‌هاي سه يا چند نفره هستند؛ كه براي تمركز و خلاقيت گروهي به محيطي آرام‌تر نياز دارند؛ و همچنين مي‌توان آنها را براي جلسات طولاني‌تر به كار برد؛ كه بايد به دور از هرگونه حواس‌پرتي برگزار شوند. اين اتاقك‌ها نزديك به 6-8 نفر را در خود جاي مي‌دهند؛ كه آنها را به انتخابي عالي براي ساختن در فضاهاي تجاري تبديل مي‌كند. برخلاف جلسات ايستادني كه مي‌توانند در هر جايي صورت گيرند (وسط يك فضاي اداري باز گرفته تا كافه‌هاي طبقه اول اداره) اين پادها مزاحمت ناشي از عبور افراد و مكالمه‌هاي غيرضروري را حذف مي‌كنند تا بيشترين بازده به دست آيد.

هواي آزاد

اگر نمي‌توانيد هيچ جاي ديگري را در داخل اداره بسازيد؛ چرا كارهاي خود را به فضاي آزاد نمي‌بريد؟ شركت‌ها اكنون در حال اضافه كردن پاسيوهاي پوشيده از گياه، باغچه‌هاي روي پشت بام به همراه فضاي گروهي و مسيرهاي منظره‌دار براي جلسات پياده‌روي هستند. اگر نمي‌توانيد چنين فضايي را به طراحي داخلي خود اضافه كنيد؛ اين امكان را در اختيار داريد كه جلسات خود را به محيط بيروني شركت منتقل كنيد.
خواه يك آلاچيق سايه‌دار براي جلسات دور ميز گرد براي پانزده نفر درست كنيد؛ يا اينكه يك مسير پياده‌روي دو نفره را در اطراف اداره بسازيد. شما مي‌توانيد جلسات خود را با استفاده از يك جدول زماني مشترك برگزار كنيد؛ و يك نفر را مسئول ضبط صدا، ويديو يا يادداشت‌برداري قرار دهيد و آنها را با استفاده از فضاي ابري در اختيار اعضاي ديگر نيز بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.