ميز اداري و اهميت فضاي اداري

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ميز اداري و اهميت فضاي اداري

ميز اداري

ميز اداري مفهومي بزرگ در طراحي دكوراسيون فضاي اداري است. شايد اصلي‌ترين بخش دكوراسيون اداري شما ميز اداري و صندلي‌هاي اداري باشد. اين واقعيتي است كه صندلي‌هاي اداري با آن كه تنوع بسيار زيادي دارند چندان قابل تغيير نيستند و به واسطه اهميت‌هاي ويژه آنها در هماهنگي با كمر و فرم نشستن كمتر با فضاي اداري دفتر و اداره هماهنگ مي‌شوند.
اما ميز اداري به گونه ديگري است.

 

كاربردي بودن ميز اداري

كار شما چيست؟ دفتري هستيد كه مراجعان زيادي دارد يا شركتي است كه به صورت اينترنتي كار مي‌كند. همه اين‌ها يعني اين كه ميز شما بايد مناسب با كارتان باشد. در اين ديدگاه عملا دو نوع ميز داريم كه مي توان آنها را بررسي كنيم. يك ميز اداري است كه چند نفر دور آن مي‌نشينند و با چند جدا كننده حريم هر يك از كارمندان مشخص مي‌شود. اين ميزها كه به ميز كار گروهي هم معرف‌اند بيشتر به درد شركت‌هايي مي‌خورد كه كمتر جلسات با ارباب رجوع ندارند و افراد غريبه‌اي در شركت چندان رفت و آمد ندارند، اگر هم جلسه‌اي باشد در اتاق جلسات پشت ميز اداري ديگري انجام مي‌شود و ميز كار گروهي فقط براي كار در كنار ديگر كارمندان طراحي مي‌شود. اين نوع از ميزهاي اداري محيط كاري بسيار صميمي و گرم مي‌كنند و مناسب‌اند براي كار گروهي . اگر شركت شما نياز ويژه‌اي به كار گروهي دارد حتما از ميز اداري گروهي استفاده كنيد.

اما ميز اداري انفرادي، گاه بزرگ است و گاه كوچك. اين موضوع در انتخاب اين مدل از ميزها بسيار مهم است كه آيا شما در شغلتان ملزم به پذيرايي از ارباب رجوع هستيد يا نه. اگر ميز اداري را براي منشي دفتر و يا كارمندي مي‌خواهيد اين كار را بايد به كرات انجام دهد، به شدت به اين موضوع توجه كنيد كه ميز بايد ساده باشد.

ميز اداري انفرادي مانند ديگر ميز‌ها بايد امكانات اداري را هم براي كارمند فراهم كند. استفاده از مدل‌هاي اِل با زاويه‌ 90 درجه مي‌تواند علاوه بر فراهم آوردن انواع امكانات براي كارمند، مانند كشوهاي متعدد و دسترسي به انواع كانال‌هاي ارتباطي، يك ظاهر ساده و صميمي را هم براي شما فراهم مي‌آورد. سادگي يك ميز اداري براي كارمنداني كه با ارباب رجوع سروكار دارند به اين دليل مهم است كه حس صميمي و خودمان و دوست داشتني بودن را به ارباب رجوع منتقل مي‌كند و اگر ارباب رجوع شما عصباني باشد ميز ساده و زيباي شما، مي‌تواند قدمي نامحسوس براي آرام كردن مشتري بر دارد.

ميز اداري مديريتي

پر تجمل بودن، بزرگ بودن، پوشاندن دفتر با حجم بزرگ ميز، بدترين بخش‌هاي يك ميز اداري مديريتي است. اداره‌اي را فرض كنيد كه مديران آن پشت ميزهاي بلند بزرگ و پر حجم نشسته‌اند روي ميزهاي آن‌ها بسيار شلوغ است؛ برگه و كاغذ هاي بسياري ميز آنها را پوشانده است. همين طور كساني كه به ديدار اين مدير مي‌آيند بايد در جايي در قسمت پايين اتاق و نزديك درب ورودي بنشينند اين‌ها بدترين ويژگي‌هاي رايج براي ميز مديريتي كلاسيك است كه متأسفانه در ايران بسيار رواج دارد.

اين ميز اداري نيست كه مقام و منزلت يك مدير را محكم مي‌كند، بلكه مديريت مديران است كه به آن ميز مقام منزلت مي‌بخشد. استفاده از ميز اداري پر تجمل اين روزها در همه جاي دنيا تقريبا منسوخ شده است و حتي مديران ارشد و مديران عامل شركت هاي بزرگ هم از ميز اداري ساده و البته راحت استفاد مي‌كنند. بزرگي ميز مديريتي يك انتخاب است كه البته به اندازه و ابعاد دفتر مدير هم بر مي‌گردد اما باز هم ما بر سادگي ميز تأكيد مي‌كنيم گاهي اوقات ميز‌ اداري آنچنان بزرگ است كه زبان بدن شما را مي‌پوشاند و شما نمي‌توانيد پيام‌هاي مناسبي را از طريق زبان بدن به ديگران انتقال دهيد. پس براي يك مدير حرفه‌اي ميز اداري كه زبان بدن را هم نپوشاند و پشت آن دست‌ها و فرم نشستن كاملا معلوم باشد يك ضرورت امروزي است.

گروه سامانه ساز، هوشمندي را در طراحي‌هاي دكوراسيون اداري خود مهم‌ترين اصل ممكن مي‌داند به اين معني كه براي هر محيط كاري و فضاي اداري، هوشمندانه ترين انتخاب را فراهم مي‌آورد. همراهي شما در انتخاب‌هايتان هميشه افتخار سامانه ساز بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.