پارتيشن‌ها از گچ تا آلومينيوم

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پارتيشن‌ها از گچ تا آلومينيوم

پارتيشن اداري

شايد تا به حال به اين موضوع فكر نكرده‌ايد كه پارتيشن‌هاي اداري نيز مانند هر چيز ديگري جنس و تكنولوژي دارند كه آن هم روز به روز در حال تغيير و تحول و در عين حال پيشرفته شدن است. ما در اين مقاله به دنبال آن هستيم كه جديد‌ترين تكنولوژي‌هاي ساخت پارتيشن‌هاي اداري را بررسي كنيم و تفاوت‌هاي ميان تكنولوژي‌هاي قديمي و جديد پارتيشن‌هاي اداري را براي شما بازگو كنيم.

 پارتيشن‌ چيست و چه كارايي دارد

پارتيشن اداري يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي دكوراسيون اداري است. اين واقعيتي است كه دوران محيط‌هاي اداري كه ده‌ها و يا صد‌ها اتاق مجزا داشته‌اند به سر آمده و اكنون محيط‌هاي اداري با يك سالن بزرگ هستند كه با پارتيشن‌هايي از يك ديگر جدا شده و بدل به اتفاق هاي مجزا مي‌گردند. استفاده خوب از پارتيشن اداري علاوه بر آن كه محيط شما را مي‌سازد مي‌تواند به نوعي نقش ديوار‌هاي مياني را هم براي شما ايفا كند. از اين رو روز به روز استفاده از پارتيشن‌هاي اداري رونق بيشتري مي يابد. از ديگر سو اگر قرار بر ديوار كشي در محيط يك سالني اداري باشد دردسرها تنها به مشكلات و ناراحتي هاي ناشي از بنايي ختم نمي‌شود. مشكلاتي كه يكي از مهمترين آنها در ادامه ذكر مي شود.

 مشكل وزن در پارتيشن‌ اداري

شما در چه بنايي، دفتر اداري خود را تأسيس كرده ايد؟ يك آپارتمان يا يك خانه ويلايي؟ مهم نيست در هر بنايي كه باشيد آن بنا براي تحمل وزن ديوارها ساخته شده است. بله تعداد ديوارهاي يك بنا با كيفيت و در عين حال حسابي خاص پيشبيني مي‌شود و تعداد ديوارهاي يك بنا به خصوص اگر آن بنا يك آپارتمان باشد به شدت اهميت دارد. زيرا جمع وزن آدم‌ها و ديگر وسايل معمول در يك ساختمان بيش از وزن ديوار‌هاي آن ساختمان نمي‌شود و هر ساختماني ابتدا بايد توان تحمل ديوار‌هاي خود را داشته باشد. حال اگر شما به يك باره تعداد ديوارهاي يك ساختمان را چند برابر كنيد احتمال آسيب پذيري آن ساختمان را به چند برابر افزايش داده‌ايد. اين به آن معني است كه پارتيشن اداري به وزن ساختمان مي‌افزايد و شما براي انتخاب يك پارتيشن اداري خوب بايد بحث وزن آن را نيز حساب كنيد.

 سبك‌ترين و سنگين‌ترين نوع پارتيشن كدامند؟

بگذاريد از بدترين و سنگين ترين نوع پارتيشن‌هاي اداري شروع كنيم. استفاده از ديوارهاي پيش ساخته گچي و يا ديوار كشي سنتي براي ساختن اتاق‌هاي دروني در يك ساختمان مي‌تواند بدترين انتخاب شما باشد. البته اين انتخاب شايد براي شما به مراتب ارزان‌تر از ديگر انتخاب‌ها تمام شود زيرا يك بنّا مي‌تواند آن را براي شما انجام دهد. از همه مهم‌تر متريال استفاده شده در اين روش مي‌تواند بسيار ارزان باشد، اما كيفيت و وزن اين روش بسيار بد است. اين روش آنچنان بد و ناكارآمد است كه هيچ يك از شركت‌هاي طراحي دكوراسيون‌ اداري آن را انتخاب نمي‌كنند. روش ديگري كه از مدت‌ها پيش تا به امروز مورد استفاده است و آرام آرام روبه زوال مي‌رود استفاده از ام دي اف و شيشه در ساخت پارتيشن‌هاي اداري است. مي توان اين پارتيشن‌ها را به نوعي روش‌هاي متوسط ساخت پارتيشن دانست. وزن ام دي اف ها هم كم نيست، اما نسبت به روش پيشين سبك‌تراند اما استفاده از ام دي اف براي دوجداره كردن و ضد صدا كردن پارتيشن‌ها بسيار نا‌كارآمد است زيرا ضخامت پارتيشن‌هاي دو جداره ام دي افي بسيار زياد است و شيشه‌هاي دو جداره هم چندان از پس صداي بيرون بر نمي‌آيد. پس بايد راه ديگري براي پارتيشن اداري وجود داشته باشد.

پارتيشن‌ آلومينيومي پيشرفته‌ترين روش پارتيشن بندي

استفاده از آلومينيوم يكي از بهترين و مد روزترين روش پارتيشن بندي در دنيا است. آلومينيوم بسيار سبك است و كاملا مشكل وزن را حل مي‌كند. ديگر ويژگي آلومينيوم در پارتيشن‌هاي اداري آن است كه با ضخامت بسيار كم مي‌توان پارتيشن دوجداره درست كرد و از شيشه‌هاي دو جداره در آن بهره برد. اين گونه پارتيشن اداري مي‌تواند به راحتي در برابر صدا عايق شود. يك مزيت بسيار مهم ديگر هم در استفاده از آلومينيوم وجود دارد براي پارتيشن‌هاي اداري وجود دارد كه استفاده از آن را به اوج محبوبيت مي رساند. سطح پارتيشن‌هاي اداري آلومينيومي آج ريزي دارد و مات است از اين رو به خصوص در انواع رنگ‌هاي تيره بسيار چركتاب است و به شدت دير كثيف مي شود.
انتخاب پارتيشن‌هاي اداري آلومينيومي يكي از كارهايست كه اين روزها نه يك راه ترجيحي بلكه يك ضرورت است و گروه سامانه ساز هم در اين انتخاب در كنار شماست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.