رنگ‌هاي مات و درخشان در مبلمان اداري

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

رنگ‌هاي مات و درخشان در مبلمان اداري

مبلمان اداري

 

هر يك از ما در اداره‌هاي گوناگوني تا به امروز قدم نهاده‌ايم و در هر دفتر و اداره‌اي حسي خاص را از محيط، افراد و يا دكوراسيون اداري آن اداره دريافت كرده‌ايم. راحتي چشم‌ها در نگاه به يك المان از مبلمان اداري مي‌تواند دلپذيري و يا دلزدگي آن ست مبلمان اداري را در ذهن به وجود آورد. ما در مطالب قبل به حسي كه از رنگ‌ها براي افراد پيش مي‌آيد پرداخته‌ايم، اين كه رنگي چشم نواز براي شركت شما انتخاب شود و در مبلمان اداري و دكوراسيون اداري شما به صورت يك ست رنگي با هارموني بسيار مناسب به كار رود بسيار مهم است اما نوع رنگ هم مي‌تواند در حس ايجاد شده مؤثر باشد. حسي كه يك رنگ در محيط شما به وجود مي‌آورد به درخشاني و ماتي رنگي كه شما براي مبلمان اداري خود انتخاب مي كنيد نيز بستگي دارد. در اين مقاله ما به كاركردهاي درخشاني و ماتي رنگ‌هاي انتخاب شده براي مبلمان اداري مي‌پردازيم.

 

 رنگ هاي درخشان در مبلمان اداري شما چه نقشي دارند

 

رنگ‌هاي درخشان بيشتر در ست‌هايي به كار مي‌روند كه حس اشرافيت و شكوه را به بيننده منتقل مي‌كند. اين كه نور لوسترهاي سقف در ميز چوب ماهاگوني شما بدرخشد و يا دسته‌هاي صندلي شما در نور ديواركوب ديوارها، درخشندگي ويژه‌اي داشته باشد، همه و همه حسي از اشرافيت، اعتماد به نفس و اصالت را به ديگران انتقال مي‌دهد.
اين حس به هر كسي كه وارد دفتر شما مي‌شود و المان‌هاي درخشان را مبلمان اداري شما مي‌بيند مستقيما مي‌گويد كه بايد آداب و ترتيبي خاص را براي گفت و گو رعايت كند. ديدن مبلمان درخشاني كه با تك تك المان‌هاي ديگر در دكوراسيون اداري شما ست شده باشد هر كسي را به تفكر وا مي دارد كه اين دفتر انساني اصيل است كه تلاطم هاي زمانه اثر در وي نمي‌گذارد.
اما چه رنگي براي مبلمان اداري درخشان بايد انتخاب شود؟ جواب، انواع رنگ‌هاي چوبي است. رنگ چوب، طيف‌هاي قهوه‌اي هستند طيف‌هايي كه از نسكافه‌‌اي روشن شروع مي‌شوند و تا رنگ‌هاي قهوه‌اي سوخته مي‌روند. به خودي خود رنگ مبلمان اداري در طيف قهوه‌اي چندان جذاب نيست اما همين رنگ خاص مبلمان با يك درخشندگي زيبا مي‌تواند به دلرباترين رنگ مبلمان اداري بدل شود. درخشندگي متريال‌هايي مانند چرم طبيعي واكس خورده، چوب لاك الكل خورده و يا پلي‌استر خورده، مي‌تواند طرح چوب و چرم را بسيار زيبا به نمايش بگذارد.
بهتر است طرح و رنگ چوب و چرم طبيعي را با رنگ پاركت‌هاي نزديك به رنگ مبلمان اداري و پرده‌هاي تور ظريف ست كنيد. نورهاي نچندان متمركز لوسترها و ديواركوب‌ها مي‌تواند اوج زيبايي را براي رنگ فوق‌العاده مبلمان شما فراهم كند. البته اين ست مبلمان يك ضعف هم دارد و آن هم اين است كه چندان نمي‌توانيد از رنگ‌هاي جذاب و دوست داشتني براي مبلمان اداري خود استفاده كنيد در اين طرح رنگ سبز يا صورتي به هيچ عنوان جايي ندارد.

 

رنگ‌هاي مات براي مبلمان اداري

 

رنگ‌هاي مات حسي از آرامش، امنيت و چشم نوازي را براي شما فراهم مي‌آورد. مبلمان اداري را با متريال‌هاي بسيار گسترده‌اي مي‌توان به رنگ هاي مات مزين كرد. از پارچه‌هايي با بافت درشت تا جنسي مانند كتان و مخمل همه و همه مي‌تواند به زيبا ترين رنگ‌هاي مات براي رومبلي، روكش صندلي و حتي رنگ مبلمان اداري بدل شوند.
مهم ترين ويژگي انتخاب رنگ هاي مات براي مبلمان اداري اين است كه تقريبا همه رنگ ها را مي‌توان در طيف هاي مات گنجاند. همين طور انتخاب رنگ هاي مات به شما اين امكان را مي‌دهد كه يك يا چند رنگ هماهنگ يا متضاد و مكمل را با يك ديگر ست كنيد. استفاده از رنگ مات در مبلمان اداري دست شما را براي انتخاب انواع رنگ هاي فانتزي باز مي‌گذارد هر ستي را كه دوست داشتيد مي‌توانيد با اين مدل رنگي انتخاب كنيد.
اما يك نبايد مهم هم در استفاده از رنگ هاي مات وجود دارد. يكي از مهم ترين نبايدهاي استفاده از رنگ‌هاي مات استفاده از رنگ‌هاي مات طيف كرم و قهوه‌اي به صورت يك نواخت و تك رنگ است. اين رنگ‌ها مي‌تواند بدترين انتخاب شما در يك دكوراسيون اداري و مبلمان  باشد. حس مرده افسرده و بسيار يك نواخت تنها حاصل استفاده از رنگ‌هاي مرده و مات يك نواخت در مبلمان و دكوراسيون اداري است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.