راز انتخاب بهترين صندلي اداري

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

راز انتخاب بهترين صندلي اداري

پزشكان توصيه مي‌كنند با هر يك ساعت نشستن در محل كار، بلند شويد و چند قدم راه برويد. اگر امكان چنين كاري را نداريد حداقل سرجاي خود يكسري نرمش را انجام دهيد تا بدنتان از حالت سستي در بيايد. شما اگر حتي بهترين مبلمان اداري هم در اختيار داشته باشيد براي 8 ساعت كار مداوم خلق نشده‌ايد.
براي خريد هر وسيله در ابتدا بايد نياز خود را از خريد بدانيد و كاملا آگاه باشيد كه كاربرد آن چه مسائلي است. چه ويژگي‌هايي باعث مي‌شود كه بهترين انتخاب از صندلي اداري داشته باشيد. صندلي يار ميز اداري شماست. و البته هر دوي اين وسايل بايد همراه خوبي براي شما در محل كار باشند. 8 ساعت كار پي در پي ساده نيست. از استرس‌هاي ديگر كار كه بگذريم كاري كه از دستمان برمي‌آيد اين است كه ميز و صندلي اداري خود را در بهترين حالت تنظيم كنيم تا فشاري بر ستون فقرات، زانوها، دست‌ها و شانه‌هايمان وارد نشود. اين فشارها بعد از چند سال آثار خود را به شكل آرتروز، ديسك كمر و … نشان مي‌دهد كه در برخي از موارد آسان درمان مي‌شوند ولي در برخي مواقع ممكن است نياز به عمل جراحي داشته باشد.
داشتن يك صندلي مناسب بهره‌وري شما را در كارهايتان زياد مي‌كند. باعث مي‌شود ديرتر خسته شويد و به راحتي كارهاي خود را پيش ببريد.

انتخاب بهترين صندلي اداري

 

مشخصات و ويژگي‌هاي بهترين صندلي اداري

بعد از روشن كردن مرحله نيازسنجي خود، بايد به صورت كلي مشخصات و ويژگي‌هاي يك صندلي را بسنجيد تا ببينيد مي‌شود به آن بهترين صندلي اداري گفت يا خير. اما براي يك خريد هوشمندانه بايد به يك سري مسائل توجه كنيم تا با دقت كامل انتخاب خود را انجام دهيم.
يك صندلي خوب داراي جك تنظيم ارتفاع است كه هر شخص با توجه به قد خود بتواند آن را تنظيم كند. بهترين حالت تنظيم ارتفاع صندلي براي هر شخص به اين شكل است كه پاها در زاويه 90 درجه قرار بگيرد.
نكته ديگري كه صندلي را به بهترين صندلي اداري تبديل مي‌كند وجود پشتي مناسب آن است. پشتي مناسب از ستون فقرات شما محافظت مي‌كند. در صورتي كه پشتي صندلي مناسب نباشد، مي‌تواند باعث بروز دردهاي عضلاني شود. همچنين كفي صندلي بايد تا حد معقولي نرم باشد، نه بيشتر و نه كمتر. اما چگونه بايد متوجه شد كه پشتي يك صندلي استاندارد است؟ پشتي صندلي بايد تا قسمت گردن شما بلند باشد. همچنين گودي قسمت گردن شما را با يك بالشتك مخصوص بپوشاند. پشتي صندلي بايد گودي كمر شما را بپوشاند اما در صورتي كه صندلي شما اين استاندارد را نداشت، دست روي دست نگذاريد. خودتان براي خريد يك بالش طبي مخصوص اقدام كنيد.
يكي ديگر از نكات مناسب بودن صندلي داشتن دسته براي قرارگيري دست‌هاي شماست. اين دسته‌ها بايد قابليت تنظيم را داشته باشند كه هر شخصي بر اساس شرايط بدني خود آن را تنظيم كند.

بهترين صندلي اداري، صندلي اداري ارگونوميك است

صندلي اداري چرخ‌دار يكي از مولفه‌هاي خوب بودن را دارد. چرا كه شما در زمان نياز مي‌توانيد آن را به راحتي جابجا كنيد. نزديك ميزتان قرار دهيد و يا حتي براي شركت در جلسات داخلي تيم آن را جابجا كنيد. همچنين اين چرخ‌ها به شما كمك مي‌كنند كه در هنگام بلند شدن و نشستن احساس راحتي كنيد.
اما بهترين صندلي اداري صندلي است كه كارمند روي آن احساس راحتي كند. همين كه قابليت تنظيم داشته باشد يعني با خستگي جسماني مي‌تواند تنظيمات صندلي را تغيير دهد.
صندلي‌هاي ارگونوميك در هنگام ساخت از استانداردهايي بهره‌مند مي‌شوند كه مراقب سلامتي جسماني شما باشند. اين علم سال‌هاست كه در حال پيشرفت است. آسيب‌هايي كه انسان در طول سال‌هاي كاري خود مي‌بيند جبران ناپذير است. اما سازندگان صندلي و ميز اداري خيلي وقت است به اين فكر افتاده‌اند كه شما از اين آسيب‌ها نجات دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.