10 نمونه از فضاهاي اداري خلاقانه

سامانه ساز سه دهه حضور فعال و خلاق در عرصه طراحي و توليد مبلمان اداري

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

10 نمونه از فضاهاي اداري خلاقانه

محيط كار بايد پر از انرژي، خوش‌بيني و بهره‌وري باشد. مكاني كه شاهد نوآوري‌ها و ايده‌هايي است كه قرار است تبديل به خدمات اجتناب‌ناپذير آينده شوند. بنابراين بسيار مهم و حياتي است كه فضاهاي كاري، فضايي در اختيار كاركنان‌مان قرار دهد كه عملكرد، خلاقيت و نوآوري آنها را بهبود بخشد.

10 نمونه از فضاهاي اداري خلاقانه و منحصربه‌فردي كه در زير آورده‌ايم، مي‌تواند شما را در خلق يك محيط پرانرژي و خالي از استرس براي كاركنان‌‌تان، يعنني بزرگ‌ترين دارايي شما، راهنمايي كنند.

1. ايجاد فضاي كاري با ديوارهاي آجري

فضاهاي اداري خلاقانه

اين طراحي غيرعادي و باحال، تركيبي منحصر به فرد از سبك معماري باستاني و كمي مدرنيته است.

دفتر كار مدير از بقيه فضاهاي كاري مجزا شده، اما نه از نظر فاصله، بلكه بهكمك طراحي دكوراسيون اداري اين اتاق با ديوار آجري، كفپوش چوبي و پارتيشن اداري شيشه‌اي و ميز مديريتي ، فضايي كه رئيس به آن نياز دارد را فراهم مي‌كند.
فضاي كاري براي كاركنان نيز، با تركيب هنر و بافت بر روي ديوارها، ظاهري آرامش‌بخش ايجاد كرده است. اين فضا فرصت زيادي براي تعامل كارمندان با هم فراهم مي‌كند.

2. سادگي همراه با كمال

فضاهاي اداري خلاقانه

اين دفتر كار طوري طراحي شده كه شامل تمام عناصر راحتي، حفظ حريم خصوصي و ظاهري است كه يك محل كار سازمان يافته را به خوبي نشان مي‌دهد.

درب‌‌هاي شيشه‌اي با قاب پنجره‌هاي تيره، شفافيت را افزايش مي‌دهد . راهروهايي كه با گياهان پوشانده شده‌اند نيز گرماي طبيعت را به ارمغان مي‌آورند.

ميزهاي اداري نيز ظاهري كاملا رسمي و اجرايي دارند ،كاملا با فضا هماهنگ و متناسب هستند و محيطي منظم و بدون بهم ريختگي ايجاد كرده‌اند.
قفسه‌ها به راحتي قابل دسترس همه‌ي كارمندان هستند، ميزهاي فردي هم به خوبي سازمان يافته‌اند.

3. نمايش رنگ‌ها

فضاهاي اداري خلاقانه

بعضي‌ها ممكن است ظاهري كمي متفاوت و ناهموارتر را ترجيح دهند و بخواهند از طراحي‌هاي خسته‌كننده و دلمرده مرسوم دوري كنند.با آوردن رنگ‌هاي شاد و زنده‌ي بيشتري به محل كار، ديگر هرگز احساس دلمردگي نخواهيد داشت. رنگ‌هاي روشن و گرم مطمئنا انرژي و هيجان بيشتري را فراهم مي‌كنند.رگه‌هاي آبي و زرد اطراف ميزها را احاطه كرده‌اند و رنگ‌هاي معمولي خسته‌كننده آنها ديگر به چشم نمي‌آيد. درست در پشت صندلي‌ها، يك نيمكت باريك براي استراحت كوتاه قرار دارد.قفسه‌ها نيز به زيبايي با سرزندگي لبريز شده‌اند. جعبه‌هايي با اندازه‌هاي متفاوت، ايده‌اي براي دوري از ظاهر متعارف و يكنواخت قفسه‌ها هستند.

 

4. نهايت طراحي

 

 

 

يكي از فضاهاي ضروري و اجتناب‌ناپذير هر محيط كاري، يك اتاق كنفرانس است. اتاق كنفرانس بايد طوري طراحي و مبله شود كه شأن فضا را حفظ كند و تصوير واقعي سازمان را نشان دهد.تصوير زير به خوبي تمام جوهره‌ي يك ميز كنفرانس حرفه‌اي كه به خوبي تنظيم و روشن و از بهترين مواد شاخته شده است را نشان مي‌دهد.بخشي از سقف موازي با ميز كنفرانس ، با چوب كار شده است تا حسي جسورانه و با شكوه در فضا ايجاد كند.
كافه تريا در اين عكس شما را دعوت مي‌كند كه زمان استراحت و شادي را در آن صرف كنيد.

 

5. يك دفتر پر از جنب و جوشفضاهاي اداري خلاقانه

 

 

فضاهاي كاري مانند تصوير زير مي‌توانند كاركنان را ترغيب كنند كه كمي بيشتر كار انجام دهند. طراحي دكوراسيون داخلي به شكلي است كه خستگي و نااميدي را از كاركنان دور نگه مي‌دارد.

كاركنان در يك محيط فرح‌بخش و روشن و خالي از استرس، هرگز براي رفتن به خانه عجله نمي‌كنند. صندلي‌هاي الهام گرفته از صندلي‌هاي تئاتر، ايده‌اي است كه قبلا هرگز ديده نشده است.

6. در ميان جنگل

فضاهاي اداري خلاقانه

براي آن دسته از كساني كه عاشق طبيعت هستند ، اين سبك فضاهاي كاري الهام‌بخش خواهد بود.
ميز پذيريش كه به وسيله‌ي روي هم گذاشتن چند تخته چوب جلاخورده ساخته شده، به همراه نور آويز، مانند يك فضاي كاري درست در وسط جنگل است.

7. عدم تقارن

خطوط راه‌راه ، پايه‌ي اين طراحي دكوراسيون داخلي را تشكيل مي‌دهند. ديوارهاي نامتقارن كه راهروها را از هم جدا كرده و ميزهايي كه زير آنها يا سايه‌ جذاب نوارهاي سبز تزئين شده ، پرسپكتيو كاملي ايجاد كرده‌اند.

8. ميزهاي حروف الفبايي

فضاهاي اداري خلاقانه

قطعا اين يكي از بي‌نظير‌ترين ايده‌ها براي ميز اداري است. ميزها، همانطور كه به وضوح در تصوير ديده مي‌شوند، به صورت حروف الفباي مختلف ساخته شده‌اند و نياز به فضاي ذخيره‌سازي و حفظ حريم خصوصي را به خوبي نشان مي‌دهند.

9. ظاهري تر و تازه

فضاهاي اداري خلاقانه

اين دفتر كار با ميز و صندلي‌هاي زنجيره‌اي مانند، ظاهري پر زرق و برق و جادار را نشان مي‌دهد.
نياز به فضاهاي كاري جداگانه براي احترام به حريم خصوصي افراد با استفاده از صندلي‌هاي كوتاه، به جاي استفاده از شيشه براي جداسازي ميزهاي اداري ، بسيار مورد توجه است. صندلي‌هاي قرمز، كاملا با ميزهاي عاجي خاكستري متناسب هستند.

10. سياه و سفيد لوكس

فضاهاي اداري خلاقانه

سياه و سفيد هرگز از مد نمي‌افتد. اين دو رنگ اگر به نسبت كامل تركيب شوند، مي‌تواند ظاهر خوبي به فضاهاي كاري شما بدهند. طراحي دكوراسيون اداري تصوير زير يك مثال كامل است. همه چيز بين سقف و كف در اين دفتر يا سياه است و يا سفيد و هر كدام به تنهايي به جذابيت كلي فضا افزوده است.
كف نيز با تركيب اين دو رنگ، يك اثر سه بعدي ايجاد كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.